Naturo
Kinderen zijn vaak een prachtig voorbeeld van hoe succesvol gewerkt kan worden met hypnotherapie.
Dit komt omdat het gevoel van kinderen in de eerste levensjaren sterk ontwikkeld is. De ontwikkeling van gevoel en intuïtie vindt plaats in de rechter hersenhelft. Na het 4e jaar gaat de linker hersenhelft sterker werken: het leren en denken, zeker als ze naar school beginnen te gaan.
Kinderen zijn goed in trance te brengen omdat ze dus vaak dichtbij hun gevoel staan. Het is voor hen gemakkelijker omdat ze gewend zijn heen en weer te schakelen tussen realiteit en verbeelding. Ze hebben immers een levendige fantasie. Ze zijn ook bevattelijk voor suggesties. Denk maar aan de suggestie van een ouder bij het vallen van een kind: “kusje erop….. en klaar!” Deze suggestie wordt geaccepteerd en de pijn wordt dikwijls vergeten.
Niet alleen het functioneren van het kind is daarbij van belang, maar er wordt ook gekeken naar de thuissituatie, de schoolsituatie of hoe het kind zich handhaaft in contact met andere kinderen/ volwassenen. Doordat ik als therapeut op een diepere laag kan meekijken naar de oorzaak van het probleem, worden er vaak sneller oplossingen gevonden voor datgenen wat lijkt aan de oppervlakte te komen.
Vervolgens gaan we samen op zoek naar de innerlijke oplossingen en mogelijkheden van het kind. Zo leert het kind nieuwe gevoelens, gedachten en gedragingen aan te nemen, die het kan oefenen en toepassen in zijn dagelijks leven.
In combinatie met deze effectieve manier van hypnotherapie, kan ik als therapeut gebruik maken van verhalen en visualisaties, tekenen en schrijven, kaarten, muziek, duplopoppen, handpoppen of meegebrachte persoonlijke spulletjes van een kind zelf. Ook hierin wordt goed gekeken wat aansluit bij welk kind of jong volwassene.
Misschien zie je het op dit moment even niet meer zo zitten,
je voelt je eenzaam of onzeker. Je houdt je stil of je wordt juist heel snel boos. Maar zeker is dat er iets is.
Volwassenen noemen dit "je hebt een probleem". Meestal lossen problemen zich vanzelf weer op. Daar zorg je zelf voor of je vraagt hulp of advies aan je ouders, familie of aan je vrienden. En vaak komen jullie er samen wel uit. Maar soms blijf je zitten met je probleem. Je trekt jezelf misschien terug of je bijt juist van je af of je doet of er gewoon helemaal niets aan de hand is.
Als je er niet uit kunt komen dan heb je hier hulp bij nodig. Maar onthoud heel goed dat JIJ niet het probleem bent. Het probleem hangt aan jou vast als een rugzak en die moeten we leegmaken of van je afgooien of misschien wel vullen met allerlei fijne dingen.
Wat kun je hier aan doen? Je kunt naar mij toekomen en dan gaan we samen kijken naar jouw probleem. Samen zoeken wij naar een oplossing zodat jij geen last meer hebt van jouw probleem.
Wat gebeurt er dan? Ik heb eerst telefonisch een gesprek met je ouders. Zij krijgen van mij een korte vragenlijst en mogen die invullen wat zij denken dat er aan de hand is.
Daarna komen jullie samen naar de praktijk en dan hoor ik jouw verhaal. Je kunt me vertellen waar je mee zit, als je dat wilt. Samen gaan we op een leuke manier aan de dingen werken waar jij last van hebt. Jij bepaald wat je mij vertelt en jij bepaald ook of je terug wilt komen of niet. Na een paar keer praat ik weer met je ouders hoe het nu gaat, dat noemen we evalueren.
Natuurlijk spreek ik met jou af, wat ik wel of juist niet aan hen mag vertellen. Alles wat je met mij bespreekt is namelijk privé. En jij weet precies wat je nodig hebt om je weer fijn te voelen, daarom ben JIJ zo belangrijk!
Hieronder zie je allerlei stenen…misschien herken je wel iets uit een steen, wat bij jouw hoort. Met hypnotherapie kunnen we daaraan werken.
• verbeteren van je concentratie
• je doet heel druk en wilt rustiger zijn
• je wilt nagelbijten of slaapwandelen afleren
• je wilt stoppen met plassen in bed
• je hebt angsten of faalangst en wilt hiervan af
• spanningen verminderen
• jouw buik en jouw hoofd doen wel eens pijn en je weet niet waar dit van komt
• last hebben van pesten en dit veranderen
• je liegt wel eens en wilt leren eerlijk zijn
• je vindt eten vies, moet ervan spugen en wilt weer leren lekker te eten
• je ouders zijn gescheiden en dat is moeilijk
• je bent verslaafd aan tv, computeren of gamen en durft niet meer naar buiten om te spelen met vrienden
• je wilt niet naar school, maar moet toch, hoe krijg je het weer prettig
• nare gevoelens als verdriet, boos, jaloers, eenzaamheid, schuld en schaamte zitten je dwars
• je kunt bijna niets positiefs meer over jezelf bedenken en wilt weer blij met jezelf zijn
• slecht slapen, niet durven inslapen, bang in het donker of nachtmerries ... en jij wilt gewoon lekker slapen
• bang voor de dokter, tandarts, de douche, zwemles of een prik, daar wil je vanaf
• er is iemand dood gegaan en dat maakt jou verdrietig of net niet
• jou is iets overkomen en je durft het tegen niemand te vertellen
• je denkt iedere keer over nare dingen die jou of anderen overkomen, dat moet stoppen
Ik ben vast en zeker nog steentjes vergeten en als die van jou er niet bij staat, mag je altijd even bellen om te vragen of ik jou kan helpen met jouw steentje.
Als we werken met elkaar zijn we vaak een half uur tot een uurtje met elkaar bezig. Als je het fijn vind blijven mama of papa in de ruimte erbij, maar als het beter voor jou is wachten mama of papa in de wachtkamer tot je klaar bent.
Paranormale kinderen kunnen zowel in de zichtbare wereld
als in de onzichtbare wereld leven. Het is echter voor hen niet
altijd duidelijk waar ze op dat moment zijn. Dit komt doordat
het kinderbrein nog volop in ontwikkeling is en fantasie en
werkelijkheid tot een bepaalde leeftijd heel dicht bij elkaar liggen
Het zijn kinderen die niet alleen toegang hebben tot de informatie vanuit het aardse, maar vaak ook de informatie ontvangen vanuit de hogere sferen van onstoffelijkheid (o.a overleden mensen, engelen, gidsen etc) of de universele bron.
Als ouder kun je dit vergelijken alsof ze net als een computer met hun zintuigen op het wereldwijde netwerk surfen.
Hun energiesysteem en hun zintuigen zijn zo genuanceerd afgesteld dat alle prikkels vanuit hun omgeving duizend maal heftiger binnen komen als bij de gemiddelde “gewone mens”. Kinderen kunnen die prikkels nog niet voldoende in een korte tijd verwerken en kinderen hebben vaak problemen deze gevoelens of emoties te uiten naar hun omgeving.
Kinderen die hoog gevoelig of paranormaal begaafd zijn, kunnen zo open staan dat de energieën, emoties van anderen gemakkelijk bij hun naar binnen kunnen komen. Niet alleen van de mensen om hen heen, maar ook van gestorvenen. Niet zelden komt het voor dat energieën, zoals die van gestorven mensen, van deze openheid dankbaar gebruik maken.
Een kind is net als een batterij….een batterij vol energie. Overledenen of energieën van andere aard die om wat voor reden dan ook hier blijven hangen op aarde, voeden zich met deze “batterij” energie. Het stelt hen in staat om toch op een manier met het aardse in verbinding te blijven. Hierin tappen ze letterlijk de energie van het kind af. Naarmate de energie van het kind minder wordt, kan het kind last krijgen van (chronische) vermoeidheid, slechte eetlust, buikpijn, sombere stemmingen, huilbuien, woedeaanvallen, verwarring of onverklaarbare angstaanvallen. Ben hierop als ouder alert en neem het kind serieus als het zegt dat het niet weet waarom het een dergelijk gedrag vertoont.
Niet alle energieën zijn kwaadaardige energieën die anderen willen manipuleren. Soms kan het ook voorkomen dat een energie van een gestorvene zoals bijvoorbeeld een opa of oma bewust toenadering zoekt tot een kind om boodschappen door te geven dat men het goed maakt aan gene zijde.
Een waarschuwing is hier echter op zijn plaats. Vooral in de puberteit als deze kinderen bezig zijn met het opbouwen van hun eigen identiteit en in een fase zitten van grenzen verleggen en experimenteren, kan het experimenteren van hun paranormale gave’s zonder goede begeleiding, of het experimenteren met paranormale spelletjes die ze op internet of in films/ tv zien, leiden tot destructieve situaties.