Natu​ro

Hypnotherapie

Hypnotherapie is een vorm van psychotherapie, waarbij gebruik gemaakt wordt van trance. Iedereen kan dit en iedereen doet dit in zijn dagelijks leven. Bij het lezen van een boek zijn we vaak zo geconcentreerd dat je niet hoort als er iemand binnen komt.
Trance is een toestand van diepe ontspanning en geconcentreerde aandacht, waarbij het denken meer naar de achtergrond gaat en de aandacht naar binnen gericht kan worden. Hierdoor wordt toegang tot het onbewuste mogelijk.
Alles wat we in het verleden gevoeld, gehoord, gezien, gedacht, geroken en geproefd hebben, kunnen we in trance opnieuw ervaren. Het Onderbewustzijn slaat alles op!

Zie het Onderbewustzijn als een grote vergaarbak, als een spons in jezelf, als de harde schijf van een computer, die alles bewaart, soms heel diep weggestopt (als het gaat om onderdrukte herinneringen). Het Onderbewustzijn is altijd graag bereid de opgeslagen informatie weer aan te bieden, want het is gericht op heling en balans in ieder mens.

Veel mensen ervaren klachten die ze niet direct kunnen herleiden. Hypnotherapie is effectief bij traumatische ervaringen, innerlijke conflicten, burnout en stress, angsten en fobieën, faalangst, verlies- rouwverwerking, nachtmerries en slaapproblemen, eetproblemen, seksuele problemen, depressie, verslavingen, psychosomatische klachten, pijn en ziekte.

Eenmaal in contact met het onbewuste wordt het mogelijk om belemmerende overtuigingen los te laten, nieuwe inzichten te verkrijgen, onverwerkte emoties of pijn bewust te worden en te verwerken, gevoelsladingen te verminderen, hulpbronnen aan te boren en nieuw gedrag aan te leren.
Hypnotherapie draagt bij tot het vergroten van innerlijke kracht en heelwording, zodat je bewuster keuzen kan maken en op eigen kracht je individualiteit vorm kan geven. Op korte termijn kunnen al positieve resultaten behaald worden.